Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz
Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   DUBEN 2018   >
POÚTSTČTSONE
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Krajský seminář SMS ČR k tématu GDPR

4. 4. 2018

Hradec Králové

SOUTĚŽ VESNICE ROKU, POHLEDEM LOŇSKÉHO VÍTĚZE

6. 4. 2018

Seminář bude prezentovat vize soutěže, zkušenosti zúčastněných obcí i postřehy komisařů soutěže.

Škola člena zastupitelstva obce

12. 4. 2018

Pardubický kraj: 12. - 13. 4. 2018

Škola člena zastupitelstva obce

26. 4. 2018

Zlínský kraj: 26. - 27. 4. 2018

Škola člena zastupitelstva obce

26. 4. 2018

Pardubický kraj: 26. - 27. 4. 2018

 

ekolamp

OK GROUP

  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Účtování členského příspěvku SMS ČR

13. 3. 2018

Seminář GDPR mýtů zbavený

12. 3. 2018 Praha

6. kolo příjmu žádostí Programu rozvoje venkova 2014-2020

9. 2. 2018

Referátník Ministerstva vnitra

29. 1. 2017 Informace pro obce k zajištění činnosti tzv. nezúčastněné osoby

Veřejná konzultace

26. 1. 2018 Využívání fondů EU v oblasti soudržnosti

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / > / >> /

Anketa
O které z následujících kategorií kurzů máte zájem?:





aktuality >

Dvouleté děti ve školkách? Obce pro ně nemají kapacitu

Návrh novely školského zákona z dílny předsedy školského výboru Poslanecké sněmovny podporují obce. Ty mnohdy nemají kapacitu vhodnou pro umístění dvouletých dětí do mateřských školek.

Novela školského zákona přijatá na podzim 2016 (zákon č. 178/2016 Sb.) uložila všem obcím a městům, které zřizují mateřskou školu nové povinnosti  - mimo jiné - zajistit od roku 2020 místo ve školkách již pro dvouleté děti.  Jak uvádí Oldřich Vávra, starosta obce Tupesy a předseda Pracovní skupiny Sdružení místních samospráv pro školství a sport k tomu dodává: „od samého počátku projednávání obce vyjadřovaly zásadní nesouhlas s tímto návrhem zejména z důvodů provozních a kapacitních. Dvouleté dítě v objektu mateřské školy má totiž daleko vyšší a odlišné nároky.“

Jak dále uvádí Oldřich Vávra, „na základě výběrového šetření mezi členskými obcemi tvrdíme, že stávající kapacity školek nejsou v žádném případě schopny absorbovat další populační ročník dvouletých dětí.  Zřizovatelé již vyčerpali relativně snadné možnosti navyšování kapacity drobnými stavebními úpravami a v naprosté většině případů zajistili kapacitu pro děti předškolní. Další navýšení míst ve školkách je v naprosté většině případů podmíněno zásadními infrastrukturními investicemi, které nejsou pro většinu zřizovatelů reálně dostupné.“

SMS ČR dlouhodobě požaduje posílení pravomocí ředitele, aby mohl rozhodnout o přijetí dítěte na základě vyhodnocení pedagogy školy s přihlédnutím k materiálním, prostorovým a personálním možnostem školy a s ohledem na školní zralost dítěte. Odstraněním povinnosti přijetí dvouletých dětí do mateřské školy, které je obsaženo v poslanecké novele školského zákona, by se obcím uvolnily ruce pro reálnou a dlouhodobou přípravu takových investic, které objekty škol a školek ještě více zpřístupní dalším skupinám dětí a žáků. Prostým uložením povinnosti však nelze tyto kroky po obcích vymáhat.