Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   ŘÍJEN 2018   >
POÚTSTČTSONE
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
KOMUNÁLNÍ VOLBY 2018 A STŘET ZÁJMŮ

8. 10. 2018 Aktuální informace

Ministerstvo vnitra aktualizovalo metodická doporučení pro vydávání obecně závazných vyhlášek

24. 9. 2018

Ministerstvo dá obcím na stavbu nových rybníků 400 mil. Kč

10. 9. 2018

Podpora energeticky úsporných rekonstrukcí veřejného osvětle

Pozvánky na semináře 12. září v Praze a 19. září v Olomouci

Podpora obnovy a rozvoje venkova v ČR

24. 8. 2018 Odborný seminář

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / > / >> /

Anketa
Zaujala Vás solidární veřejná sbírka pro obec Prameny?





smscr.cz » aktuality

SMS ČR nesouhlasí s účelovou vázaností příjmů obcí z RUD

20. 3. 2018 – Sdružení místních samospráv ČR nesouhlasí s požadavkem Pedagogické komory, aby část rozpočtového určení daní (RUD) byla účelově vázána na financování škol, a to na základě počtu žáků.

Jedná se o nepřiměřené zasahování do rozhodování samosprávy. Navíc na zajištění chodu a rozvoje škol obce již vynakládají více, než činí takto vypočtený podíl z RUD.
Obce a města jako zřizovatelé škol a školských zařízení zajišťují trvale provoz, údržbu a rozvoj těchto zařízení. Činí tak kontinuálně, po celou dobu existence těchto zařízení. Právě z odborné iniciativy obcí a měst jakožto zřizovatelů došlo v roce 2013 k zavedení kritéria počtu žáků, pro které obec zajišťuje zázemí pro vzdělávání v RUD. Od roku 2018 došlo k nárůstu tohoto kritéria ze 7 na 9 procent. „Upozorňujeme, že pro rok 2018 je podíl RUD v tomto kritériu předběžně odhadován na 13 740 Kč na žáka. Přitom skutečné náklady obcí spojené se zajištěním provozu a rozvoje škol činily například v letech 2014 a 2015 průměrně 20 920 Kč. Z toho je zřejmé, že obce a města na zajištění chodu a rozvoje škol trvale vynakládají výrazně více prostředků, než kolik na ně – zjednodušeně řečeno – dostávají z RUD,“ říká Oldřich Vávra, předseda Pracovní skupiny SMS ČR pro školství a sport a dodává: „Zásadně proto nesouhlasíme s návrhem Pedagogické komory na účelové vázání jakékoliv části RUD jako nepřiměřený zásah do rozhodování samosprávy. Taková změna by zjevně řadu škol a školských zařízení naopak poškodila. To musíme jako zástupci samospráv odmítnout.“