Sdružení místních samospráv ČR, z.s.
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

Předpokládané daňové výnosy obce pro rok 2020

Webináře

Souhrnné informace ke koronaviru

Poradna v nouzovém stavu

Autorská práva jednoduše

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   ČERVEN 2020   >
POÚTSTČTSONE
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Elektronická verze časopisu Moderní obec ZDARMA

Až do konce dubna 2020 platí neomezený přístup zdarma do elektronické verze časopisu Moderní obec, ale i všech dalších časopisů z produkce vydavatelství Profi Press.

Výzva na modernizace a úspory energií veřejných budov

Žádosti o dotace přijímá Státní fond životního prostředí ČR.

Podpora rozvojových aktivit krajů a obcí v zemích ZRS ČR II

Jde o 90% podporu spolupráce obcí s obcemi v Gruzii, Moldávii, na Ukrajině a v Bosně a Hercegovině.

Jak postupná centralizace dusí český venkov

Seminář - 26. 3. 2020 Praha

Přeměna odpadů na zdroje

Soutěž Ministerstva průmyslu a obchodu

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34 / 35 / 36 / 37 / > / >> /

Anketa
Jste jako zástupci obcí dostatečně informováni o opatřeních proti epidemii koronaviru COVID-19 týkajících se vašeho území a občanů na něm žijících?





smscr.cz » Soud zrušil opatření omezující obchod a volný pohyb

SMS ČR podporuje opatření proti zneužívání dávek na bydlení

12. 6. 2018 – Poznámky k diskusi o dopadech návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů

 

SMS ČR podalo dne 23. května 2018 zásadní připomínky k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, jelikož SMS ČR shledává problematické opatření představované pod bodem A) písmeno d) tohoto návrhu, podle kterého by do okruhu společně posuzovaných osob měly být zahrnuty všechny osoby, které spolu fakticky v daném bytě bydlí (a to bez ohledu na to, kde mají hlášen trvalý pobyt) a dále osoby, které jsou spjaty vyživovací povinností, tzn., zejména manželé a jejich nezletilé nezaopatřené děti.

Toto opatření sice představuje jednu z největších dosažitelných úspor, ale faktické zajištění tohoto bodu se zdá z našeho pohledu spíše obtížně realizovatelné. I proto jsme požádali v rámci důvodové zprávy o vysvětlení postupu, který povede ze strany ministerstva práce a sociálních věcí k zjištění těchto skutečností (uvedených pod bodem d)).

Obava SMS ČR z administrativní zátěže plyne právě navrhovanou rekognoskací k sobě patřících ubytovaných osob, což není možné bez kooperace majitele ubytovacích zařízení, a ani to není v jeho zájmu. Proto zde musí být posílena zejména role terénního sociálního pracovníka, který by skutečnost ohledně soužití osob v jedné bytové jednotce potvrdil a byla by přidána k nájemní smlouvě, která se přikládá k žádosti o příspěvek na bydlení.

Obecně k návrhu novely zákona SMS ČR dále poznamenává, že každoroční přehodnocování uznatelných nákladů pro stanovení nároků a výpočet výše příspěvku na bydlení je sice vhodnou aktualizací údajů, avšak přinášející určitou administrativní zátěž, stejně tak, jako veškerá předkládaná opatření, a to i přesto, že v konečném důsledku budou mít za následek značnou finanční úsporu. SMS ČR tedy požádalo o přesné vymezení toho, kdo bude mít tuto činnost v kompetenci a jaký rozsah bude představovat dané administrativní opatření.

Navrhovaná změna dále přináší snížení normativních nákladů státu z 80% na 50%, což by dle předkládaného návrhu mělo omezit zneužívání sociálních dávek určených na bydlení. Aktuálně probíhá mezirezortní připomínkové řízení. SMS ČR obecně podporuje předkládanou reformu dávkového systému a nově nastavená kritéria pro posuzování soužití, jelikož často v této souvislosti dochází právě ke zmíněnému zneužívání. Velmi intenzivně však jednáme ohledně detailů navrhovaných opatření tak, aby druhotně nevznikala nadměrná administrativní zátěž.

V obecnosti lze dodat, že jistým alternativním řešením problému zneužívání dávek na bydlení by mohla být regulace cen nájmu poskytovatelů a regulací nájmu v ubytovacích zařízeních, kde žadatelé o příspěvek o bydlení žijí, a to buď na základě cenových map, anebo celoplošně se stanovením maximální ceny nájemného. I toto řešení však má svá úskalí.