Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   ÚNOR 2019   >
POÚTSTČTSONE
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   
 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Webinář o prodloužení životnosti elektrospotřebičů

5. 2. 2019

Pořízení eko-vozidel bude pro obce opět výhodnější

Ministerstvo životního prostředí nabízí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí ČR dotace na vozidla s nízkými nebo nulovými emisemi.

Neudržitelný současný stav inkluzivního vzdělávání

SMS ČR připomínkovalo novelizaci vyhlášky. Požadujeme úpravu pravidel inkluzivního vzdělávání - o přijetí integrovaných žáků by měl v konečném důsledku rozhodovat ředitel školy (školského zařízení).

Podpora programu Housing First (Bydlení především)

Kontaktní centrum projektu Podpora sociálního bydlení MPSV vyhlásilo výzvu č. 8

Zastupitel v kurzu

3. 12. 2018 Druhý ročník vzdělávacího programu

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / > / >> /

Anketa
Zaujala Vás solidární veřejná sbírka pro obec Prameny?





smscr.cz » aktuality

Jednali jsme se SŽDC o problematice vlastnictví nadjezdů

19. 11. 2018 – V úterý 13. listopadu se naši kolegové, místopředseda SMS ČR Radim Sršeň a právnička Darina Danielová, sešli se zástupci SŽDC. Za SŽDC se jednání účastnila mimo jiné náměstkyně generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy Ing. Marcela Pernicová.

 

Předmětem schůzky byla především problematika vlastnictví nadjezdů nad železniční tratí. SMS ČR nemůže v žádném případě souhlasit s tím, že by nadjezdy měly být ve vlastnictví obcí. „Pro obce by jejich oprava nebo případná demolice mohla být z finančního hlediska likvidační. Výsledkem schůzky je, že se tento problém bude koncepčně řešit na společném jednání Ministerstva dopravy, SŽDC a ŘSD, kde se bude hledat systémové řešení,“ řekla po schůzce Darina Danielová.

„Pokud se týká silničních nadjezdů tratí, je třeba zdůraznit, že systémové řešení je propojené i s řešením nadjezdů dálnic a silnic 1. třídy, kde je problém shodný, pokud se jedná o místní a účelové komunikace. Těchto nadjezdů je pravděpodobně ještě více než nadjezdů železničních. Rozhodně je tedy potřeba řešit věc komplexně,“ doplnil Radim Sršeň.

Diskutovalo se ale i o znovuobnovení tratě z Lovosic do Teplic, kde byl před pěti lety přerušen provoz kvůli sesuvu půdy při stavbě dálnice D8. S potěšením jsme zaznamenali pozitivní posun v této věci: jen den před naším setkáním se SŽDC a Ústecký kraj domluvily na předpokládaném znovuobnovení provozu na trati přibližně v horizontu dvou let. Hovořilo se také o převodu nevyužívaných nádražních budov na obce.