Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   SRPEN 2019   >
POÚTSTČTSONE
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Jak se nám žije na venkově

Seminář v rámci doprovodného programu 46. ročníku výstavy Země živitelka 2019 v Českých Budějovicích

MPO vypsalo výzvu v rámci programu EFEKT

Výzva 15/2019 - Regionální energetické plánování a technická pomoc při přípravě a realizaci energeticky úsporných projektů

Úřad na cestě k rovnosti

Oznámení o vyhlášení soutěže

Konference Dostupné bydlení pro 21. století

21. a 22. června 2019 Fakulta architektury ČVUT

Cenné informace k ochraně osobních údajů

Úřad pro ochranu osobních údajů na svých stránkách zveřejnil sadu výukových a instruktážních materiálů k problematice ochrany osobních údajů, zejména v elektronickém prostředí.

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / > / >> /

Anketa
Zaujala Vás solidární veřejná sbírka pro obec Prameny?





smscr.cz » aktuality

Jednali jsme se SŽDC o problematice vlastnictví nadjezdů

19. 11. 2018 – V úterý 13. listopadu se naši kolegové, místopředseda SMS ČR Radim Sršeň a právnička Darina Danielová, sešli se zástupci SŽDC. Za SŽDC se jednání účastnila mimo jiné náměstkyně generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy Ing. Marcela Pernicová.

 

Předmětem schůzky byla především problematika vlastnictví nadjezdů nad železniční tratí. SMS ČR nemůže v žádném případě souhlasit s tím, že by nadjezdy měly být ve vlastnictví obcí. „Pro obce by jejich oprava nebo případná demolice mohla být z finančního hlediska likvidační. Výsledkem schůzky je, že se tento problém bude koncepčně řešit na společném jednání Ministerstva dopravy, SŽDC a ŘSD, kde se bude hledat systémové řešení,“ řekla po schůzce Darina Danielová.

„Pokud se týká silničních nadjezdů tratí, je třeba zdůraznit, že systémové řešení je propojené i s řešením nadjezdů dálnic a silnic 1. třídy, kde je problém shodný, pokud se jedná o místní a účelové komunikace. Těchto nadjezdů je pravděpodobně ještě více než nadjezdů železničních. Rozhodně je tedy potřeba řešit věc komplexně,“ doplnil Radim Sršeň.

Diskutovalo se ale i o znovuobnovení tratě z Lovosic do Teplic, kde byl před pěti lety přerušen provoz kvůli sesuvu půdy při stavbě dálnice D8. S potěšením jsme zaznamenali pozitivní posun v této věci: jen den před naším setkáním se SŽDC a Ústecký kraj domluvily na předpokládaném znovuobnovení provozu na trati přibližně v horizontu dvou let. Hovořilo se také o převodu nevyužívaných nádražních budov na obce.