Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

AGIS

Výběrové řízení na pozici Výkonný/á ředitel/ka SMS ČR

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   DUBEN 2019   >
POÚTSTČTSONE
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Vzdělávání zástupců a zaměstnanců obcí I. typu 2018-21

Představení projektu

Společná zemědělská politika EU po roce 2020

1. 4. 2019 Praha

Výzva v rámci Programu péče o krajinu pro rok 2019

Ministerstvo životního prostředí vyhlašuje výzvu pro příjem žádostí o poskytnutí finančních prostředků z Programu péče o krajinu.

Všem, kdo vlastní kus nebo i kousek lesa

Ministerstvo zemědělství pro letošní rok rozšířilo možnosti příspěvků na hospodaření v lesích .), které poskytuje prostřednictvím krajských úřadů, a přislíbilo dvakrát více financí na tento účel než v loňském roce.

Seminář o dotacích na hospodaření s dešťovou vodou v obcích

27. 3. 2019 - 11. 4. 2019 Praha, Ostrava, Brno

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / > / >> /

Anketa
Zaujala Vás solidární veřejná sbírka pro obec Prameny?





smscr.cz » aktuality

Jednali jsme se SŽDC o problematice vlastnictví nadjezdů

19. 11. 2018 – V úterý 13. listopadu se naši kolegové, místopředseda SMS ČR Radim Sršeň a právnička Darina Danielová, sešli se zástupci SŽDC. Za SŽDC se jednání účastnila mimo jiné náměstkyně generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy Ing. Marcela Pernicová.

 

Předmětem schůzky byla především problematika vlastnictví nadjezdů nad železniční tratí. SMS ČR nemůže v žádném případě souhlasit s tím, že by nadjezdy měly být ve vlastnictví obcí. „Pro obce by jejich oprava nebo případná demolice mohla být z finančního hlediska likvidační. Výsledkem schůzky je, že se tento problém bude koncepčně řešit na společném jednání Ministerstva dopravy, SŽDC a ŘSD, kde se bude hledat systémové řešení,“ řekla po schůzce Darina Danielová.

„Pokud se týká silničních nadjezdů tratí, je třeba zdůraznit, že systémové řešení je propojené i s řešením nadjezdů dálnic a silnic 1. třídy, kde je problém shodný, pokud se jedná o místní a účelové komunikace. Těchto nadjezdů je pravděpodobně ještě více než nadjezdů železničních. Rozhodně je tedy potřeba řešit věc komplexně,“ doplnil Radim Sršeň.

Diskutovalo se ale i o znovuobnovení tratě z Lovosic do Teplic, kde byl před pěti lety přerušen provoz kvůli sesuvu půdy při stavbě dálnice D8. S potěšením jsme zaznamenali pozitivní posun v této věci: jen den před naším setkáním se SŽDC a Ústecký kraj domluvily na předpokládaném znovuobnovení provozu na trati přibližně v horizontu dvou let. Hovořilo se také o převodu nevyužívaných nádražních budov na obce.