Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

AGIS

Výběrové řízení na pozici Výkonný/á ředitel/ka SMS ČR

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   BŘEZEN 2019   >
POÚTSTČTSONE
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Výzva v rámci Programu péče o krajinu pro rok 2019

Ministerstvo životního prostředí vyhlašuje výzvu pro příjem žádostí o poskytnutí finančních prostředků z Programu péče o krajinu.

Všem, kdo vlastní kus nebo i kousek lesa

Ministerstvo zemědělství pro letošní rok rozšířilo možnosti příspěvků na hospodaření v lesích .), které poskytuje prostřednictvím krajských úřadů, a přislíbilo dvakrát více financí na tento účel než v loňském roce.

Seminář o dotacích na hospodaření s dešťovou vodou v obcích

27. 3. 2019 - 11. 4. 2019 Praha, Ostrava, Brno

Webinář o prodloužení životnosti elektrospotřebičů

5. 2. 2019

Pořízení eko-vozidel bude pro obce opět výhodnější

Ministerstvo životního prostředí nabízí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí ČR dotace na vozidla s nízkými nebo nulovými emisemi.

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / > / >> /

Anketa
Zaujala Vás solidární veřejná sbírka pro obec Prameny?





smscr.cz » aktuality

Zástupce SMS ČR na jednání CZESHA

11. 12. 2018 – V úterý 6. 11. 2018 proběhlo v obci Jamné jednání Národní rady Unie školských asociací ČR – CZESHA, která je vrcholným sdružením asociací, svazů a sdružení škol, školských zařízení a jiných právnických osob působících v oblasti školství na území ČR.

 

CZEHA má krajskou strukturu, školy a školská zařízení reprezentují jejich ředitelé a na vrcholové úrovni je odborným partnerem MŠMT, vlády a dalších.

Na jednání Rady, které je nejvyšším orgánem CZESHA, byli pozváni rovněž zástupci SMS ČR, SMO a Asociace krajů. SMS ČR zastupoval předseda pracovní skupiny pro školství a sport Oldřich Vávra. Cílem setkání se zástupci zřizovatelů byla diskuse na aktuální témata a představení pozic a záměrů zřizovatelů vůči školám.

Dostupné a kvalitní školství je cíl každé obce

„Z pohledu SMS ČR je dostupná, po všech stranách kvalitní a vybavená škola cílem každé obce. Poskytuje dobrý základ jak pro uplatnění žáků a spokojenost rodičů, tak pro komunitní život a pro budoucnost obcí a našeho státu,“ shrnul cíle SMS ČR v oblasti základního školství O. Vávra. Ten na jednání seznámil přítomné s dlouhodobými cíli SMS ČR: hájení zájmů samospráv zejména na venkově, jehož součástí je i dlouhodobé úsilí o zachování škol a školských zařízení, zachování jejich dostupnosti a zajištění jejich předvídatelného financování. Připomněl, že k dalším cílům patří navýšení podílu RUD spojených s náklady obcí na zajištění chodu škol, posílení pravomocí ředitelů, pravidelnost v konání konkurzů (jako významný prvek pro růst kvality), vzdělávání zřizovatelů pro hodnocení škol, další podpora zřizovatelů (např. v oblasti GDPR aj.) či potřeba nalezení funkčního partnerství s Českou školní inspekcí.

Školy i zřizovatelé chtějí znát detaily reformy financování školství

Ve věci reformy financování regionálního školství byla všemi přítomnými deklarována shoda na společném zájmu – apel na MŠMT urychleně představit detaily reformy financování regionálního školství, zajistit finance na její realizaci v dlouhodobém horizontu a zahájit její spuštění. Ředitelé i zástupci zřizovatelů se shodli, že hlavním problémem konkurzů není domnělá zaujatost některých zřizovatelů či nedostatečná kvalita konkurzních komisí, ale malý počet zájemců, který je vyvolán extrémním přetěžováním ředitelů a jejich nedostatečným ohodnocením – zejména u velkých a středních škol.  

Velkým tématem diskuse bylo i společné vzdělávání, reálná absence sociální práce ze strany státu v této oblasti a přenášení této odpovědnosti na školství. Dále pak čerpání prostředků z OP VVV, podpora budování infrastruktury z IROP, přebytek kapacit víceletých gymnázií a volný čas. I v těchto oblastech mají zřizovatelé a zástupci školských asociací základní pozice velmi blízké.