Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

AGIS

Výběrové řízení na pozici Výkonný/á ředitel/ka SMS ČR

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   BŘEZEN 2019   >
POÚTSTČTSONE
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Výzva v rámci Programu péče o krajinu pro rok 2019

Ministerstvo životního prostředí vyhlašuje výzvu pro příjem žádostí o poskytnutí finančních prostředků z Programu péče o krajinu.

Všem, kdo vlastní kus nebo i kousek lesa

Ministerstvo zemědělství pro letošní rok rozšířilo možnosti příspěvků na hospodaření v lesích .), které poskytuje prostřednictvím krajských úřadů, a přislíbilo dvakrát více financí na tento účel než v loňském roce.

Seminář o dotacích na hospodaření s dešťovou vodou v obcích

27. 3. 2019 - 11. 4. 2019 Praha, Ostrava, Brno

Webinář o prodloužení životnosti elektrospotřebičů

5. 2. 2019

Pořízení eko-vozidel bude pro obce opět výhodnější

Ministerstvo životního prostředí nabízí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí ČR dotace na vozidla s nízkými nebo nulovými emisemi.

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / > / >> /

Anketa
Zaujala Vás solidární veřejná sbírka pro obec Prameny?





smscr.cz » aktuality

Obce odmítají zásadní omezení práv zřizovatelů

13. 12. 2018 – MŠMT navrhuje novelizací vyhlášky o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích, prosadit posílení rozhodnutí konkurzní komise, která doporučuje kandidáty ke jmenování ředitelem, prostřednictvím členů mimo daný samosprávný celek.

 

Obce návrh vyhlášky zásadně odmítají z důvodů rozporu se současnou právní úpravou a z důvodu významného oslabení pozice zřizovatele ve výběru vhodného uchazeče pro pozici ředitele školy, či školského zařízení, byť zřizovatel nese konečnou odpovědnost za jmenování konkrétní osoby ředitelem, stejně jako za jeho kontrolu, hodnocení a případně i odvolání.

SMS ČR předmětný návrh připomínkovalo.

Navrženou změnu pokládáme za zásadní omezení práv zřizovatele na výběr managementu právnické osoby zřizované obcí, kdy tato vykonává funkci jak pedagogickou, tak správy a rozvoje majetku zřizovatele. S ohledem na široké spektrum povinností zřizovatele, rozsah absolutní a konečné zodpovědnosti zřizovatele a širokou škálu funkcí, které škola v obci – městě – zastává, považujeme za nezbytné zachovat stávající právo zřizovatele jmenovat na pozici ředitele vhodného uchazeče s ohledem na doporučení komise, ale nikoliv výhradně dle pořadí stanoveném konkurzní komisí.

Navržené znění vyhlášky navíc odporuje zákonu č. 561/2004 Sb. v platném znění (školský zákon) zejména § 166 odst.2, § 131 odst. 2 a dále zmocňovacímu ustanovení §166 odst.7 a jedná se o neoprávněný zásah do zaručeného práva na samosprávu, neboť jmenování ředitele je dle školského zákona vyhrazena dle § 131 ve spojení s § 166 zřizovateli, a jedná se o vyhrazenou samosprávnou pravomoc.

Shrnuto, novelizace extrémně posiluje vliv ad hoc ustanovené komise, jejíž zodpovědnost končí posledním zasedáním. Konkurzní komise určuje svým hlasováním, kteří uchazeči jsou vhodní pro pozici ředitele, teprve následně hlasují o pořadí mezi vhodnými uchazeči. Není tedy možné, aby se ředitelem stal uchazeč, který je pro tuto pozici nevhodný. Praxe (viz zprávy ČŠI) ukazuje, že zřizovatel v naprosté většině případů jmenuje do pozice ředitele uchazeče, kterého komise určila jako nejvhodnějšího. ČŠI a MŠMT má již dnes možnost ovlivnit průběh konkurzů a řízený pohovor jak prostřednictvím svých zástupců, tak prostřednictvím metodické činnosti vůči pracovníkům krajských úřadů vykonávajících činnost státní správy v této oblasti a další člen komise nezaručí vyšší objektivitu konkurzu, ani kvalitu přihlášených uchazečů.

Začlenění pozice psychologa a personalisty do konkurzní komise s hlasem poradním je možné již dnes.  Trváme na tom, že by tato možnost měla být zachována, ale současně odmítáme, aby byla povinná pro všechny konkurzní komise. Odmítáme tvrzení, že daný návrh nebude mít negativní dopad na státní rozpočet a ostatní veřejné rozpočty zejména s ohledem na rozšíření povinného okruhu členů komise o pozici personalisty, nebo psychologa.  Jsme přesvědčeni, že stávající znění vyhlášky č. 54/2005 Sb. je vyhovující.

Za hlavní problém konkurzů nepovažujeme malou kompetentnost komisí, ale stále relativně nízký počet uchazečů o místo ředitele (počet škol, kde se konkurzu účastnil pouze jeden uchazeč - 48,2%) a malou atraktivitu tohoto pracovního místa.