Sdružení místních samospráv ČR
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   ČERVENEC 2019   >
POÚTSTČTSONE
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Obce se obávají dopadů zpoplatnění silnic první třídy

8. 7. 2019

Zástupci Sdružení místních samospráv se dnes sešli na pracovní schůzce s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem. Tlumočili mu především obavy obcí z neuváženého zpoplatnění silnic první třídy.

Webinář: Zasedání zastupitelstva

26. 7. 2019

Ing. Mgr. Jan Sedláček

 

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Úřad na cestě k rovnosti

Oznámení o vyhlášení soutěže

Konference Dostupné bydlení pro 21. století

21. a 22. června 2019 Fakulta architektury ČVUT

Cenné informace k ochraně osobních údajů

Úřad pro ochranu osobních údajů na svých stránkách zveřejnil sadu výukových a instruktážních materiálů k problematice ochrany osobních údajů, zejména v elektronickém prostředí.

Vzdělávání zástupců a zaměstnanců obcí I. typu 2018-21

Představení projektu

Společná zemědělská politika EU po roce 2020

1. 4. 2019 Praha

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / > / >> /

Anketa
Zaujala Vás solidární veřejná sbírka pro obec Prameny?





smscr.cz » aktuality

VAROVÁNÍ!

14. 6. 2019 – Na Sdružení místních samospráv ČR se v posledních měsících stále častěji obracejí členské obce, které byly telefonicky kontaktovány poskytovateli pochybných služeb, o jejichž smysluplnosti máme vážné pochybnosti.

 

Zpravidla jde o nabídku prezentace v nejrůznějších webových katalozích, mohou se ale týkat i jiných záležitostí. Cílem těchto poskytovatelů je během manipulativně vedeného telefonického rozhovoru dosáhnout souhlasu s uzavřením či údajným prodloužením smlouvy a v návaznosti na to vystavit fakturu a následně trvat dosti nevybíravým způsobem na její úhradě. Jak už bylo naznačeno, hodnota nabízených služeb je více než sporná… Čím ale to, že se těmto dobrodruhům tak dobře daří? Zčásti určitě proto, že jsou velmi dobře připravení. Obce se setkávají s velmi podobným průběhem hovoru: zástupce společnosti zavolá starostovi či místostarostovi obce, případně obecnímu úředníkovi. Představuje se velmi rychle, ba překotně a mnohdy se snaží vyvolat dojem, že jde o společnost značného renomé (často se snaží vzbudit dojem, že jde o Seznam.cz), vzhledem k rychlosti řeči je ale velmi snadné tuto skutečnost přehlédnout.

Následuje spěšné představení nabízených služeb. Ve většině případů se jedná o zveřejnění údajů obce v katalogu provozovaném danou společností či o lepší zviditelnění a dohledání obce ve všeobecných webových vyhledávačích, jako je např. Google. Ze způsobu, jakým jsou tyto služby líčeny, lze přitom získat mylný dojem o tom, že služby již obec využívá a že se jedná pouze o aktualizaci údajů. Ověřováním platnosti banálních údajů (zjišťuje např. jména obecních funkcionářů, sídlo obecního úřadu, adresu webových stránek obce) si získává důvěru, kterou prohlubuje také výraznými lichotkami. Na závěr rozhovoru je pak „klient“ vyzván k vyřčení souhlasu s uzavřením smlouvy, tuto skutečnost se ovšem snaží zakrýt rychlou řečí či vyvoláním dojmu, že jde o souhlas se zasláním informací o nabídce služeb na e-mail nebo s právě provedenou aktualizací údajů týkajících se obce.

Pokud se s takovým způsobem nabízení služeb setkáte, doporučujeme velkou obezřetnost; zpravidla je rozumnější trvat na zaslání podrobnějších informací na e-mailovou adresu obce. Užitečná může být mimochodem také porada s Vaším IT specialistou či správcem webu, který je schopen vyhodnotit, zda se v konkrétním případě jedná o smysluplnou nabídku. I když o platnosti smluv uzavřených výše uvedeným způsobem máme zásadní pochybnosti (podle konkrétních okolností tu větší, tu menší), skutečností je, že následné vlně upomínek není zcela snadné čelit a řada obcí raději podlehne a zaplatí, aby se složitému jednání s profesionálními podvodníky vyhnula. Rozhodně platí, že v případě smluv uzavíraných telefonicky je před řezáním dobré vícekrát měřit – a to klidně i víc než dvakrát. Díky tomu si ušetříte spoustu starostí, které řešení vzniklých kauz s dotěrnými podvodníky bohužel nutně vyvolává.