Sdružení místních samospráv ČR, z.s.
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ NA POZICI KRAJSKÉHO MANAŽERA

Předpokládané daňové výnosy obce pro rok 2020

Webináře

Souhrnné informace ke koronaviru

Poradna v nouzovém stavu

Autorská práva jednoduše

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   SRPEN 2020   >
POÚTSTČTSONE
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 

Škoda auto
Exkluzivní partner mobility

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Soutěž Úřad na cestě k rovnosti

Soutěže se může zúčastnit jakýkoli úřad veřejné správy na obecní a městské úrovni.

On-line konference Strategie 2030+

Konference bude probíhat ve dnech 23.-25.6.2020 formou on-line přenosů

Elektronická verze časopisu Moderní obec ZDARMA

Až do konce dubna 2020 platí neomezený přístup zdarma do elektronické verze časopisu Moderní obec, ale i všech dalších časopisů z produkce vydavatelství Profi Press.

Výzva na modernizace a úspory energií veřejných budov

Žádosti o dotace přijímá Státní fond životního prostředí ČR.

Podpora rozvojových aktivit krajů a obcí v zemích ZRS ČR II

Jde o 90% podporu spolupráce obcí s obcemi v Gruzii, Moldávii, na Ukrajině a v Bosně a Hercegovině.

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34 / 35 / 36 / 37 / > / >> /

Anketa
Jste jako zástupci obcí dostatečně informováni o opatřeních proti epidemii koronaviru COVID-19 týkajících se vašeho území a občanů na něm žijících?





smscr.cz » Soud zrušil opatření omezující obchod a volný pohyb

Odmítáme nepromyšlené změny v dávkách na bydlení

7. 2. 2020 – Sdružení místních samospráv ČR odmítlo v připomínkovém řízení návrh sloučení dávek na bydlení a vznik přídavku na bydlení jako jednotnou dávku. Předkládaná novela neobsahuje v důvodové zprávě, ani v závěrečné zprávě dopady změny.

 

Hlavním důvodem je nepřipravenost jak personální – a to v požadovaném počtu sociálních pracovníků na úřadech práce, ale především na obcích, na které se celá problematika přenáší a kde je sociálních pracovníků nejen že nedostatek, ale u kterých stát počítá s dalším snížením financování – v tuto chvíli je zafinancováno z cca 60%, nově je zamýšleno financovat pouze 45%. Předkládaná novela neobsahuje v důvodové zprávě, ani v závěrečné zprávě dopady změny a absolutně zde není připravena záchranná síť pro ty, kteří o dávku přijdou. Ve své podstatě se odebráním dávky klienti Úřadu práce stanou klienty obce, kde stát již příliš nezajímá, co se bude dít. Minimálně z pohledu personálního a finančního zajištění sociální práce. 

Problematika zneužívání sociálních dávek a především problematika sociálního bydlení se týká ve své podstatě jen několika měst a sociálně vyloučených lokalit, kdy by z našeho pohledu bylo vhodnější se na řešení zaměřit cíleně v jednotlivých městech a ne přicházet s plošnou změnou zákona, který bude účinný až za několik let a do té doby se nebude dít nic a problém se bude jen prohlubovat. 

Je třeba upozornit na fakt, že v rámci navrhovaných změn v sociální agendě, které se vypořádávají v tomto týdnu, kdy se např. mění i zákon o zaměstnanosti, je evidentní, že hlavní záměr resortu je snižování dávek, potažmo řešení situace dávkovým systémem, vyřazováním klientů úřadu práce z registru uchazečů o zaměstnání, což z těchto osob mimo jiné činí dlužníky na zdravotním pojištění, dostává je do dluhové pasti a nově u nich i bude docházet ke ztrátě bydlení či kvality bydlení.

Stát, který má v rámci sociálních pracovníků Úřadu práce se svými klienty pracovat, tak ve své podstatě přesouvá odpovědnost za tyto lidi na obce, kde by měl být nápomocný sociální pracovník, na kterého ovšem stát hodlá snížit už teď nedostatečné financování, tedy v konečném důsledku budou muset obce problém řešit samy, což je absolutně nepřijatelné. Je třeba ještě připomenout, žepo sociální reformě na malých obcích sociální pracovník již není, ale občané, kterých se tato změna dotkne ano.

Z výše uvedených důvodů jsme odmítli návrh jako celek a doporučujeme jeho přepracování, kdy doporučujeme, aby se v mezidobí stát zaměřil na pomoc cílenou, jak do postižených lokalit, kde se problém s bydlením a zneužíváním dávek vyskytuje, tak na práci s konkrétními klienty. 

Mgr. Jindra Tužilová
vedoucí právní analytička