Sdružení místních samospráv ČR, z.s.
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz

VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ NA POZICI KRAJSKÉHO MANAŽERA

Předpokládané daňové výnosy obce pro rok 2020

Webináře

Souhrnné informace ke koronaviru

Poradna v nouzovém stavu

Autorská práva jednoduše

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   SRPEN 2020   >
POÚTSTČTSONE
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 

Škoda auto
Exkluzivní partner mobility

ekolamp

OK GROUP

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
facebook
Krátké zprávy
Soutěž Úřad na cestě k rovnosti

Soutěže se může zúčastnit jakýkoli úřad veřejné správy na obecní a městské úrovni.

On-line konference Strategie 2030+

Konference bude probíhat ve dnech 23.-25.6.2020 formou on-line přenosů

Elektronická verze časopisu Moderní obec ZDARMA

Až do konce dubna 2020 platí neomezený přístup zdarma do elektronické verze časopisu Moderní obec, ale i všech dalších časopisů z produkce vydavatelství Profi Press.

Výzva na modernizace a úspory energií veřejných budov

Žádosti o dotace přijímá Státní fond životního prostředí ČR.

Podpora rozvojových aktivit krajů a obcí v zemích ZRS ČR II

Jde o 90% podporu spolupráce obcí s obcemi v Gruzii, Moldávii, na Ukrajině a v Bosně a Hercegovině.

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34 / 35 / 36 / 37 / > / >> /

Anketa
Jste jako zástupci obcí dostatečně informováni o opatřeních proti epidemii koronaviru COVID-19 týkajících se vašeho území a občanů na něm žijících?





smscr.cz » Soud zrušil opatření omezující obchod a volný pohyb

Parlament schválil další rozšíření kompenzačního bonusu

23. 7. 2020 – Ve středu 22. července 2020 schválil Senát vládní návrh novely zákona, který rozšiřuje nárok na takzvaný kompenzační bonus na některé zaměstnance pracující na dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, tzv. „dohodáře“.

 

Zároveň návrh zvyšuje příspěvek pro obce o 50 Kč na 1250 Kč na obyvatele.

Cílem návrhu bylo rozšířit okruh subjektů, které mají nárok na kompenzační bonus, o osoby pracující na dohodu o pracovní činnosti nebo dohodu o provedení práce, pokud jim alespoň ve čtyřech z šesti měsíců před vyhlášením nouzového stavu vznikla povinnost hradit pojistné na nemocenské pojištění a následně jim v důsledku epidemie byla činnost znemožněna či ukončena zaměstnavatelem.

V důsledku zvýšení dopadů do rozpočtu obcí návrh zvyšuje rovněž příspěvek pro obce, který má zmírnit negativní dopady kompenzačního bonusu do rozpočtů obcí, a to z 1200 Kč na 1250 Kč na jednoho obyvatele. Nový okruh příjemců kompenzačního bonusu představuje v celkovém souhrnu další výdaj z veřejných rozpočtů ve výši 2,1 mld Kč, kdy ze státního rozpočtu bude hrazeno 1,4 mld. Kč, z rozpočtů obcí 0,5 mld. Kč a z rozpočtů krajů 0,2 mld. Kč. Nové náklady pro obce představují padesátikorunu na občana, o kterou se příspěvek zvedl.

Ministryně financí Alena Schillerová při projednávání návrhu avizovala, že jde o poslední novelizaci zákona o kompenzačním bonusu, kterou její ministerstvo připravilo. Zákon musí ještě podepsat prezident a také musí být vyhlášen ve Sbírce zákonů. Po vyhlášení má MF 60 dní na to, aby peníze pro obce převedlo krajům, které je poté do 5 dnů musí zaslat na účty obcí. Pokud by nedošlo k navýšení, a tedy další novele zákona o kompenzačním bonusu, lhůta pro zaslání financí by končila již v polovině srpna. Pokud je tato novela opravdu poslední, obce mohou očekávat finance na svých účtech koncem září 2020, což ovšem představuje nejzazší termín pro zaslání.

SMS ČR jednoznačně vítá, že se MF navzdory původnímu odmítání rozhodlo obcím v dostatečné míře nahradit rozpočtové dopady kompenzačního bonusu. Doufáme, že se celý proces poskytnutí příspěvku podaří rychle vyřídit a obce peníze obdrží co nejdříve, aby je opravdu mohly ještě tento rok investovat. Je třeba zmínit, že celý problém by vůbec nevznikl, kdyby byl kompenzační bonus od počátku hrazen pouze ze státního rozpočtu, neboť vyplácení náhrady obcím přes kraje, stejně jako několikátá novelizace zákona o kompenzačním bonusu představuje zbytečné výdaje, kterým by se projednáním záměru a dostatečnou přípravou dalo předejít.

V závěru je třeba uvést, že nelze zapomínat ani na krajské samosprávy, jež byly výplatou kompenzačního bonusu také zasaženy. Zákon o kompenzačním bonusu ani po aktuální novelizaci s náhradou pro kraje stále nepočítá, a navíc jim ještě přidává administrativní zátěž v podobě vypořádání příspěvku pro obce, neboť MF nebude příspěvky zasílat jednotlivým obcím na přímo, ale tuto zátěž přenáší na kraje. O náhradách pro kraje ve výši 500 Kč na obyvatele by měl v nejbližších dnech jednat Senát. Budeme krajům držet palce.

Mgr. et Mgr. Dominik Hrubý, Mgr. Jindra Tužilová