Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz
PO | ÚT | ST | ČT | PÁ | SO | NE |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
generální partner projektu AGIS

Ministerstvo vnitra společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu Vás zvou na šestý webinář ze série zaměřené na Inovační management ve veřejné správě.
Pozvánka na webinář MMRJak financovat transformační projekty měst a obcí v uhelných regionech
Infrastruktura v regionech - SMART regionySeminář pořádaný Ing. Milanem Pourem, poslancem Parlamentu ČR

Spouštíme objednávaní licenčních balíčků i samostatných licencí pro rok 2021 v rámci projektu "Autorská práva jednoduše".
I my apelujeme na brzké otevření škol
19. 2. 2021 – Předseda naší pracovní skupiny pro školství a sport Oldřich Vávra se dopisem ministru školství Robertu Plagovi dnes připojil k výzvám, aby byla v maximální možné míře a v součinnosti se zřizovateli škol obnovena prezenční výuka.
Prioritou SMS ČR přitom není, aby k tomu došlo ihned, ale aby byl co nejdříve stanoven jasný harmonogram, jak bude návrat k prezenční výuce probíhat. Celé znění dopisu přikládáme níže:
Vážený pane ministře,
navazuji na včerejší jednání Podvýboru pro regionální školství - zejména na část týkající se otevření škol.
Obracím na vás s apelem na přípravu a představení plánu, a to jak časového, tak podmínek a opatření, které povedou k návratu žáků do škol, a to nejenom posledních ročníků, ale pokud možno všech.
Neklademe požadavky na okamžité otevření apod., ale dlouhodobě žádáme o vytvoření scénáře, kde bude popsáno za jakých podmínek a kdy dojde k postupné obnově prezenční výuky (když ne v absolutních datech, tak relativně od určitých milníků).
Jako zřizovatelé reprezentujeme a zastupujeme jak ředitele, tak rodičovskou veřejnost. Podle odezvy, kterou máme, víme, že řada zřizovatelů může zajistit takové prostory, aby skupiny žáků zachovaly homogenitu. Školy mají skutečně mnoho individuálních možností a nepovažujeme za dobrou metodu plošných zákazů, příkazů a jediného řešení. Stejně tak potvrzujeme, že zřizovatelé jsou ochotni v této věci být aktivní.
Z reakcí našich členů víme, že neexistuje jedno universální řešení (někde může být rotační výuka vhodná, ale jinde je nemožná, podobně problematicky vidíme že nelze počítat ani zdaleka se 100% pomocí učitelů u testování atd.). Na druhou stranu vidíme ze strany škol a zřizovatelů velkou ochotu hledat řešení, které vrátí všechny žáky nejprve částečně a poté kompletně do škol.
Pevně věřím, že o špatné až katastrofické situaci a negativních dopadech stávajícího stavu se netřeba přesvědčovat.
Stávající stav je pro učitele a žáky špatný nejenom délkou trvání, ale i tím, že není zřejmý realistický plán jak dojde k návratu zpět. Diskuse o prioritách - tj. zejména velmi brzké otvírání jiných sektorů ekonomiky, která dominuje mediálnímu prostoru je pro školskou veřejnost zcela devastující.
Závěrem opakuji, nabídku spolupráce ze strany zřizovatelů.
Děkuji vám za vaši odpověď a pomoc.
--
S pozdravem
Mgr.Oldřich Vávra
předseda pracovní skupiny pro školství a sport SMS ČR