Ochrana soukromí

Sdružení místních samospráv ČR, z.s. používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k anonymnímu monitorování návštěvnosti našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies pro účely sledování návštěvnosti. Více informací o ochraně osobních údajů.

Sdružení místních samospráv ČR, z.s.
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
DIČ: CZ75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz
ID datové schránky: khcbsyh

Obce pomáhají Ukrajině

Obec - obci: Program adresné a přímé pomoci tornádem postiženým obcím

Předpokládané daňové výnosy obce pro rok 2022

Autorská práva jednoduše

Webináře

Nabídka volných pracovních pozic

Obec 2030

SMS Služby

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   KVĚTEN 2022   >
POÚTSTČTSONE
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Škoda auto
Exkluzivní partner mobility

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


Česká Spořitelna


CETIN


ALZA.cz


ekolamp

elektrowin

  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  
Krátké zprávy
Teplárenství a vliv velkoobchodních cen na ceny tepla

Webinář ERÚ

Energetické fórum

On-line platforma (Teams)

Jak ušetřit na energiích a kde na to vzít?

Ministerstva vnitra a průmyslu a obchodu společně připravila sérii webinářů.
Jejich cílem je inspirovat územní samosprávy, stejně jako orgány státní
správy, k inovativnímu myšlení a projektům.

Jak na prostory knihoven

Semináře pro knihovny/obce do 10 tis. obyvatel

Dřevostavby ve veřejném a komerčním sektoru

Solnice, Piaristické náměstí 3, České Budějovice

12 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34 / 35 / 36 / 37 / 38 / 39 / 40 / 41 / 42 / 43 / > / >> /

smscr.cz » Aktuality

Co nás čeká od 17. ledna – shrnutí pravidel (nejen) pro obce

16. 1. 2022 – Od pondělí 17. ledna 2022 bude platit testování pro všechny zaměstnavatele a jejich zaměstnance. Nejen pro neočkované, ale i pro ty, kteří mají i 3. dávku očkování.

 

Testování pomocí antigenních samotestů bude muset probíhat 2x týdně, s intervalem nejméně 3 dny. Na testy zaměstnavatelům připlácejí pojišťovny až do výše 60 Kč.

Evidence testování ÚZIS + pojišťovny

Všichni zaměstnanci musí vést evidenci testů a hlásit je na UZIS přes odkaz https://samotestovani.uzis.cz/ Systém bude spuštěn až 17. 1. 2022, nicméně není třeba se zbytečně stresovat, neboť výkaznictví se provádí zpětně, proto je dobré vést seznamy jmen zaměstnanců manuálně, jak tomu bylo u testování doposud. Do systému se bude také zaznamenávat, zda je zaměstnanec na homeoffice, zda je pozitivní a zda žádá o neschopenku.

Manuál pro vkládání výsledků testů do informačního systému infekčních nemocí ISIN naleznete na této adrese: https://koronavirus.mzcr.cz/wp-content/uploads/2022/01/manual_testovani_firmy_1701_final.pdf

V příloze naleznete tabulku, kterou naše sdružení používá pro vykazování testování.

Dalším zdrojem informací, který byste si měli nastudovat, je také portál zřízený zdravotními pojišťovnami pro podání žádostí o proplacení nákupu antigenních samotestů. Nové osoby (zaměstnavatelé), které mohou žádat o příspěvek na testy provedené svým zaměstnancům od 17. 1. 2022, si mohou zřídit přístup do aplikace a podat žádost o příspěvek na nákup testů od 1. 3. 2022. Možnost zaregistrování a zřízení přístupu naleznete zde: https://www.samotesty-covid.cz/

Koho testovat?
Všechny zaměstnance, výjimku mají ti, kteří nedochází do kanceláře a s nikým dalším se nepotkávají. Pokud se takový pracovník zastaví v kanceláři na kratší dobu než 10 minut, nemusí být testován.

Pokud se některý zaměstnanec nenechá otestovat, nesmí být v kontaktu s jinými pracovníky, musí nosit respirátor a zaměstnavatel ho musí nahlásit hygienické stanici.

Jak pracovat s výsledky
Po pozitivním antigenním testu musí zaměstnanec do karantény minimálně na 5 dní nebo dokud nebude bezpříznakový. Po zadání výsledku testu systém automaticky vytvoří žádanku na konfirmační PCR test, pokud má zaměstnanec příznaky onemocnění COVID-19. Jinak platí pravidlo 5 PCR testů zdarma pro očkované a s kontraindikacemi, neočkovaní si PCR testy hradí sami.

Veškerá pravidla vydaná Ministerstvem zdravotnictví a zpracovaná do přehledných diagramů naleznete v odkazu https://koronavirus.mzcr.cz/materialy-ke-stazeni/

Některá jsou přílohou i tohoto shrnutí.

Pracovní karanténa

Pracovní karanténa je v tuto chvíli určená jen pro klíčové profese - zaměstnance zdravotnických zařízení a zařízení sociálních služeb, a to v opravdu výjimečných případech a za přísných opatření (ochranný oblek apod.), aby nedošlo k nákaze pacienta či klienta.

Testování ve školách

Testování ve školách stejně jako v zaměstnání neřeší, zda je žák očkovaný, či nikoliv. Testování se dělí na dva režimy režim 1 (školský), režim 2 (obecný – pro všechny zaměstnance). Školský režim představuje testování 1x týdně, vždy v pondělí ihned po příchodu, režim obecný se řídí pravidly testování pro zaměstnance.

Matoucí může být výčet zařízení ve školském režimu (přípravné třídy základní školy, přípravný stupeň základní školy speciální, základní školy, denní formy vzdělávání konzervatoře nebo denní formy vzdělávání střední školy), kam nepatří mateřské školy, kde se děti netestují, vyšší odborné školy a vysoké školy, kde by se mělo testovat 2x týdně, jako je tomu ve firmách. Do školského režimu (testování 1x týdně) spadají nejen děti a žáci daných zařízení, ale také zaměstnanci, včetně zaměstnanců školních jídelen a výdejen.

Pokud dojde k situaci, kdy se žák odmítne podrobit testu, případně s testováním nesouhlasí jeho zákonný zástupce, smí se účastnit výuky pouze s respirátorem či rouškou. Svačinu/oběd smí konzumovat izolovaný od ostatních, nesmí zpívat v hodinách hudební výuky. Testovat se nemusí žák, který prokáže negativní výsledky antigenního testu (24h) nebo PCR testu (72).

V případě pozitivního výsledku antigenního testu je daný žák oddělen od třídy a je poslán domů, případně setrvá v izolaci, dokud si pro něj rodiče nepřijdou. Pozitivní výsledek testu ostatní ve třídě nijak neovlivňuje.

Veškeré další informace, např. jak přistupovat k zaměstnancům, kteří jsou v režimu 1 i 2  naleznete na: https://www.edu.cz/covid-19/

 

Konání zastupitelstev

Na jednání zastupitelstva obce se v plné míře uplatní pravidla stanovená zákonem o obcích. Současný právní stav nevylučuje na jednání obecních orgánů distanční účast jejich členů či veřejnosti.

Stále platí povinnost nošení ochranných prostředků dýchacích cest ve vnitřních prostorách a platí pro všechny (na členy zastupitelstva, přítomnou veřejnost i na zaměstnance obecního úřadu). Při porušení povinnosti používat ochranné prostředky dýchacích cest při pobytu ve vnitřních prostorech staveb může dotčený úřad přivolat příslušníky Policie ČR, případně strážníky obecní policie k řešení přestupku ve smyslu § 92n odst. 1 písm. b/ zákona č.  258/2000 Sb.

Účast zástupců veřejnosti na zasedání zastupitelstva nelze podmiňovat podstoupením očkování, testování nebo doložením prodělání onemocnění COVID-19.

Na veřejné projednání návrhu územního plánu či posuzování vlivů záměrů na životní prostředí v rámci procesu známého pod označením EIA platí stejná pravidla jako pro zasedání zastupitelstva (srov. výše), tedy pouze povinnost mít prostředek ochrany dýchacích cest.

Kdo se musí nechat testovat

Na členy zastupitelstva, členy rady, členy zvláštních orgánů, a rovněž na členy orgánů dobrovolných svazků obcí ve smyslu § 49 a násl. zákona o obcích, se vztahuje povinnost testování. Mimořádné opatření výslovně nestanoví pro územní samosprávné celky žádnou výjimku. Povinnost testování platí i pro starostu či místostarostu při výkonu funkce. Testování musí proběhnout před, případně v rámci jednání příslušného orgánu obce. Frekvence testování se u jednotlivých orgánů určuje podle toho, jak často se schází či dochází do úřadu, pravidlo testování až po 3 dnech je stejné jako u testování ve firmách. 

(Více v příloze)

 

                                               Zpracovala: Mgr. Jindra Tužilová, vedoucí legislativní analytička

 

Pravidla testování zaměstnanců_leták pdf  
153 kB
01-22-antigen-socialni-sluzby-final.pdf pdf  
230 kB
01-22-antigen-test-zamestnani-final.pdf pdf  
238 kB
0122-doporuceni-zamestnavatele-final.pdf pdf  
209 kB
0122-test-zamestnanec-final.pdf pdf  
232 kB
0122-test-zamestnavatel-final.pdf pdf  
226 kB
Informace-pro-obce-fungovani-obecnich-organu-od-17-01-2022-20220113.pdf pdf  
55 kB
Jaka-opatreni-plati-1701-final.pdf pdf  
182 kB
Kopie-Testovani-antigenni-test-COVID-19-pritomnost-SARS-COV-2.xlsx xlsx  
12 kB