Ochrana soukromí

Sdružení místních samospráv ČR, z.s. používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k anonymnímu monitorování návštěvnosti našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies pro účely sledování návštěvnosti. Více informací o ochraně osobních údajů.

Sdružení místních samospráv ČR, z.s.
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
DIČ: CZ75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz
ID datové schránky: khcbsyh

Novela stavebního zákona

Obce pomáhají Ukrajině

Obec - obci: Program adresné a přímé pomoci tornádem postiženým obcím

Předpokládané daňové výnosy obce pro rok 2022

Autorská práva jednoduše

Webináře

Nabídka volných pracovních pozic

Obec 2030

SMS Služby

Starostův infoservis

AGIS

Pro nečleny / vstup do SMS ČRKalendář
<   ČERVEN 2022   >
POÚTSTČTSONE
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Škoda auto
Exkluzivní partner mobility

Ministerstvo pro místní rozvoj

ČEZ - generální partner projektu AGIS
generální partner projektu AGIS


Česká Spořitelna


CETIN


ALZA.cz


elektrowin

  •   novinky RSS   •   novinky mailem   •   mapa stránek   •   facebook   •  

smscr.cz » Krátké zprávy

Neudržitelný současný stav inkluzivního vzdělávání

SMS ČR připomínkovalo novelizaci vyhlášky. Požadujeme úpravu pravidel inkluzivního vzdělávání - o přijetí integrovaných žáků by měl v konečném důsledku rozhodovat ředitel školy (školského zařízení).

 

SMS ČR připomínkovalo novelizaci vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, neboť považuje redukci administrativních úkolů zatěžujících školy spojených s implementací inkluzivního vzdělávání za nedostatečnou a obdobně jako významná část ředitelů a pedagogické veřejnosti, vnímá současný stav jako neudržitelný. Problémy spatřuje zejména v časté změně legislativy, administrativní zátěži spojené s výkazy, kapacitní nedostatečností školských poradenských zařízení, přetrvávajících rozdílech v klasifikaci podpůrných opatření u jednotlivých poradenských zařízení, v neatraktivní pozici asistenta (výše úvazku – vzdělání – výše ohodnocení), potřebě zvýšené pozornosti vyučujících pro zapojení integrovaných žáků i přes přítomnost asistentů a s tím spojené nedostatečné pozornosti ostatním žáků a zhoršování výsledků ostatních žáků a jejich odchodu z těchto tříd.

SMS ČR zejména požaduje úpravu pravidel inkluzivního vzdělávání tak, aby o přijetí integrovaných žáků v konečném důsledku rozhodoval ředitel školy (školského zařízení) s ohledem na možnosti školy, či školského zařízení (personální, kapacitní, dispoziční aj) a s ohledem na nároky na vzdělávací potřeby žáka.