Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné
IČO: 75130165
DIČ: CZ75130165
telefon: +420 577 688 103
email: info@smscr.cz
ID datové schránky: khcbsyh
PO | ÚT | ST | ČT | PÁ | SO | NE |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
generální partner projektu AGIS
19. 11. 2018
Konference "Lepší škola v každém místě"22. 11. 2018 Praha
Řízení rizik spojených s hospodařením obce23. 10. 2018 Příručka pro starosty a starostky
KOMUNÁLNÍ VOLBY 2018 A STŘET ZÁJMŮ8. 10. 2018 Aktuální informace
Ministerstvo vnitra aktualizovalo metodická doporučení pro vydávání obecně závazných vyhlášek24. 9. 2018
Neudržitelný současný stav inkluzivního vzdělávání
SMS ČR připomínkovalo novelizaci vyhlášky. Požadujeme úpravu pravidel inkluzivního vzdělávání - o přijetí integrovaných žáků by měl v konečném důsledku rozhodovat ředitel školy (školského zařízení).
SMS ČR připomínkovalo novelizaci vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, neboť považuje redukci administrativních úkolů zatěžujících školy spojených s implementací inkluzivního vzdělávání za nedostatečnou a obdobně jako významná část ředitelů a pedagogické veřejnosti, vnímá současný stav jako neudržitelný. Problémy spatřuje zejména v časté změně legislativy, administrativní zátěži spojené s výkazy, kapacitní nedostatečností školských poradenských zařízení, přetrvávajících rozdílech v klasifikaci podpůrných opatření u jednotlivých poradenských zařízení, v neatraktivní pozici asistenta (výše úvazku – vzdělání – výše ohodnocení), potřebě zvýšené pozornosti vyučujících pro zapojení integrovaných žáků i přes přítomnost asistentů a s tím spojené nedostatečné pozornosti ostatním žáků a zhoršování výsledků ostatních žáků a jejich odchodu z těchto tříd.
SMS ČR zejména požaduje úpravu pravidel inkluzivního vzdělávání tak, aby o přijetí integrovaných žáků v konečném důsledku rozhodoval ředitel školy (školského zařízení) s ohledem na možnosti školy, či školského zařízení (personální, kapacitní, dispoziční aj) a s ohledem na nároky na vzdělávací potřeby žáka.