Menu
Sdružení místních samospráv České republiky, z. s.
KAK_MISTO}

Novinky z České pošty

Novinky z České pošty 3

Společného jednání pracovní skupiny pro služby na venkově a pracovní skupiny pro sociální záležitosti obcí dne 12. listopadu se účastnil také zástupce České pošty Boris Šlosar. Seznámil přítomné s průběhem transformace České pošty.

Jeden ze zásadních kroků nastane 1. ledna 2025  založením akciové společnosti Balíkovna. Ta převezme kompletní balíkové služby. Na pobočkách České pošty bude v budoucnu možné vyzvednout balík jakéhokoliv operátora. Pilotním partnerem je kurýrní služba DPD. S dalšími dopravci Česká pošta jedná a budou se propojovat postupně.

„V rámci projektu Pošta Partner funguje aktuálně 965 poboček, z celkového počtu 2900 poboček, které Česká pošta, jakožto držitel poštovní licence má povinnost provozovat,“ informoval Boris Šlosar o aktuálním rozložení pobočkové sítě.

Ze strany České pošty zazněly také informace o připravovaných službách, které by měly být pobočkovou sítí poskytovány. „Poštovní pobočka, či pošta Partner by měla sloužit jako kontaktní místo pro státní služby a služby veřejného zájmu,“ pokračoval ve výčtu novinek Boris Šlosar. Už nyní vybraných 57 pošt v Libereckém a Ústeckém kraji a Kraji Vysočina fungují jako chytré podatelny pro Úřad práce ČR.  Na označených přepážkách je možné požádat o vybrané digitalizované dávky státní sociální podpory. Konkrétně se jedná o příspěvek na bydlení, přídavky na dítě a rodičovský příspěvek.

Samotné vyřízení dávek, tedy jejich přijetí, kontrolu, schválení a vyplacení i nadále zajišťuje zmíněný úřad. Ve zkušebním režimu kontaktního místa veřejné správy těchto 57 poštovních poboček začalo postupně fungovat od června tohoto roku. Na podání žádosti o dávku se na poštách s vyvolávacím systémem lze předem objednat na webu pošty nebo v mobilní aplikaci, kde si vyberete termín a konkrétní pobočku. Obratem obdržíte SMS nebo e-mailové potvrzení společně s rezervačním kódem.

Přestože zaměstnanci České pošty vám pomohou žádosti o dávky správně podat, neposkytují k jednotlivým dávkám odborné konzultace. Potřebuje-li klient odbornou radu, je třeba  kontaktovat zákaznické centrum Úřadu práce ČR.

Česká pošta by také chtěla nabízet asistenční služby v terénu. Prvním příkladem je spolupráce s maloobchodním řetězcem COOP. V brzké době bude ve venkovském prostředí  spuštěn pilotní provoz doručování nákupů z prodejny do domu.

 

Dne:                28. listopadu 2024

Za správnost: Adéla Palíšková

Datum vložení: 29. 11. 2024 15:42
Datum poslední aktualizace: 29. 11. 2024 15:49

DTMka se představuje

DTMka

Portál zastupitele

Portál zastupitele

Obec 2030

Obec 2030

Webináře

Webináře

SMS-služby

SMS Služby

Daňové výnosy 2024

Daňové výnosy 2022

Poradna

Poradna

Autorská práva jednoduše

Autorská práva

Retroreflexní prvky

Retroreflexní prvky

AGIS

AGIS

Odměňování starostů

Odměňování starostů

Stavební zákon

Stavební zákon

Životní prostředí

Životní prostředí

DTMka jednoduše

DTMka

Dotační modul

Dotační modul

Starostův infoservis

Starostův infoservis

Paragrafy bez rizika

Paragrafy bez rizika

Zákon o obcích

Zákon o obcích

Ředitelův infoservis

Ředitelův infoservis

SMS ČR Vzdělávání

SMSČR Vzdělávání

x (263.94 kB)

Projekty
NAŠI PARTNEŘI

Kontakt

Sdružení místních samospráv ČR, z.s.
Nábřeží 599, 760 01 Zlín - Prštné

Telefon: +420 604 345 806
E-mail: info@smscr.cz

IČO: 751 301 65
ID datové schránky: khcbsyh

Hlavní kancelář
Nábřeží 599, 760 01 Zlín-Prštné

Regionální kancelář
Národní 41, 110 00 Praha 1

Projektová regionální kancelář
Žižkova 98, 586 01 Jihlava

Napište nám

Kontaktní formulář

Stisknutím tlačítka Odeslat berete na vědomí, že pro tyto účely vyřízení vašeho dotazu budeme po nezbytně dlouhou dobu zpracovávat vaše osobní údaje, které jste poskytli v tomto formuláři.
nahoru